The changes concern contact data, affiliated members, foreign identifiers, herd number and bank accounts. The procedure also offers the possibility to request the inactivation of a holding in the event that the holding operator no longer intends to submit an annual declaration of land.
Who is concerned
The application can be submitted by all natural and legal persons, in the broadest sense of the term, who interact with administrations or departments of the Ministry of Agriculture, Viticulture and Rural Development.
In particular, this includes producers of agricultural products (farmers, winegrowers, horticulturists, market gardeners, nursery gardeners).
Prerequisites
The persons concerned must be affiliated with the Joint Social Security Centre (CCSS) as farmers or winegrowers. However, certain exceptions are possible.
The persons will be identified at the level of the register of agricultural holdings by a registration number called the holding number.
Additional information on setting up an agricultural holding is available on the Agriculture Portal.
Deadlines
It is possible to change the contact details of the holding or to report the inactivation of an agricultural or wine-growing holding throughout the year.
The applicant can file several applications per year.
How to proceed
Components of the declaration
The online assistant covers all the sections of the procedure.
The different sections can be accessed in the menu by the declarant.
Each section of the procedure contains the necessary help and explanations to complete the procedure.
Carrying out the procedure online
As the procedure includes initialised personal data, it is only possible to access the procedure using a certified business eSpace. The certification requires the use of an activation code.
This code connects the initialised data of the declaration with the LuxTrust certificate used. Each declarant initially receives 2 codes (personal code + proxy code). Once entered, the code is valid for 6 years.
The finalisation, signature and transmission of the procedure are carried out according to the general terms and conditions of use ofMyGuichet.lu (see the MyGuichet.lu help pages).
Supporting documents to be submitted
Some changes require the simultaneous transmission of supporting documents (e.g. bank identity statement - RIB, in the case of a new bank account).
These must be attached to the application as PDF files.
Forms / Online services
Demande de modifications des données personnelles/Inactivation d'une exploitation
Les informations qui vous concernent recueillies sur ce formulaire font l’objet d’un traitement par l’administration concernée afin de mener à bien votre demande.
Ces informations sont conservées pour la durée nécessaire par l’administration à la réalisation de la finalité du traitement
Les destinataires de vos données sont les administrations compétentes dans le cadre du traitement de votre demande. Veuillez-vous adresser à l’administration concernée par votre demande pour connaître les destinataires des données figurant sur ce formulaire. Conformément au règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des personnes physiques à l'égard du traitement des données à caractère personnel et à la libre circulation de ces données, vous bénéficiez d’un droit d’accès, de rectification et le cas échéant d’effacement des informations vous concernant. Vous disposez également du droit de retirer votre consentement à tout moment.
En outre et excepté le cas où le traitement de vos données présente un caractère obligatoire, vous pouvez, pour des motifs légitimes, vous y opposer.
Si vous souhaitez exercer ces droits et/ou obtenir communication de vos informations, veuillez-vous adresser à l’administration concernée suivant les coordonnées indiquées dans le formulaire. Vous avez également la possibilité d’introduire une réclamation auprès de la Commission nationale pour la protection des données ayant son siège à 15, boulevard du Jazz L-4370 Belvaux.
En poursuivant votre démarche, vous acceptez que vos données personnelles soient traitées dans le cadre de votre demande.
Antrag auf Aktualisierung betriebsbezogener Daten oder auf Inaktivierung eines landwirtschaftlichen oder Winzerbetriebs
Ihre in diesem Formular erfassten personenbezogenen Informationen werden von der zuständigen Verwaltungsbehörde verarbeitet, um Ihren Antrag erfolgreich abzuschließen.
Diese Informationen werden von der Behörde für den zur Verarbeitung erforderlichen Zeitraum gespeichert.
Die Empfänger Ihrer Daten sind die im Rahmen Ihres Antrags zuständigen Verwaltungsbehörden. Um die Empfänger der in diesem Formular erfassten Daten zu erfahren, wenden Sie sich bitte an die für Ihren Antrag zuständige Behörde.
Gemäß der Verordnung (EU) 2016/679 zum Schutz natürlicher Personen bei der Verarbeitung personenbezogener Daten und zum freien Datenverkehr haben Sie das Recht auf Zugang, Berichtigung und gegebenenfalls Löschung Ihrer personenbezogenen Informationen. Sie haben zudem das Recht, Ihre erteilte Einwilligung jederzeit zu widerrufen.
Weiterhin können Sie, außer in Fällen, in denen die Verarbeitung Ihrer Daten verpflichtend ist, Widerspruch einlegen, wenn dieser rechtmäßig begründet ist.
Wenn Sie diese Rechte ausüben und/oder Einsicht in Ihre Informationen nehmen möchten, können Sie sich unter den im Formular angegebenen Kontaktdaten an die zuständige Verwaltungsbehörde wenden. Sie haben außerdem die Möglichkeit, bei der Nationalen Kommission für den Datenschutz Beschwerde einzulegen (Commission nationale pour la protection des données, 15, boulevard du Jazz L-4370 Belvaux).
Wenn Sie Ihren Vorgang fortsetzen, akzeptieren Sie damit, dass Ihre personenbezogenen Daten im Rahmen Ihres Antrags verarbeitet werden.
Rural Economy Department - Direct Payments Division - Application for a change of the contact details or for the inactivation of an agricultural or wine-growing holding
115, rue de Hollerich L-1741Luxembourg Luxembourg
Postal address : B.P. 2102 L-1021 Luxembourg