Loss, theft or damage to the registration certificate or the permanent residence permit for EU nationals
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Citizens of the European Union or of a country treated as such (Iceland, Liechtenstein, Norway or Switzerland) who no longer have their registration certificate or permanent residence permit must ask for its replacement.
Registration certificate
In the event of loss, theft or damage to the registration certificate issued, EU citizens must submit a application for replacement to the Immigration Directorate of the Ministry of Foreign and European Affairs, either online via MyGuichet.lu, or by post (see 'Forms / Online services').
Submitting the application online
The application is available on MyGuichet.lu. The online procedure can be completed:
with authentication using:
a LuxTrust product (e.g. Smartcard, Signing stick or Token); or
an electronic identity card (eID); or
without authentication.
The application can also be submitted via the MyGuichet.lu mobile app. In order to do so, applicants must:
The supporting documents indicated below must be attached to the online application.
Submitting the application by post
If the application is submitted by post, the application form and the supporting documents indicated hereafter must be sent to the Ministry of Foreign and European Affairs.
Supporting documents
The following documents must be attached to the application:
a copy of a valid identity document (passport or identity card);
in case of loss or theft of the certificate: the declaration of theft/loss established by the police;
in case of damage to the certificate: the damaged certificate;
in all other cases: any element that justifies the replacement.
Permanent residence permit
Filing an application
In the event of loss, theft or damage to the permanent residence permit, EU citizens must submit an application for replacement to the Immigration Directorate of the Ministry of Foreign and European Affairs.
This application can be submitted in the same way as for the registration certificate detailed above, i.e. either online via MyGuichet.lu or by post (see 'Forms / Online services').
Supporting documents
The following documents must be attached to the application:
a copy of a valid identity document (passport or identity card);
in case of loss or theft of the permanent residence permit: the declaration of theft/loss established by the police;
in case of damage to the permanent residence permit: the damaged permit;
in all other cases: any element that justifies the replacement.
Forms / Online services
Demande de remplacement d’attestation d’enregistrement d'un citoyen de l'Union ou d'un pays assimilé
Les informations qui vous concernent recueillies sur ce formulaire font l’objet d’un traitement par l’administration concernée afin de mener à bien votre demande.
Ces informations sont conservées pour la durée nécessaire par l’administration à la réalisation de la finalité du traitement
Les destinataires de vos données sont les administrations compétentes dans le cadre du traitement de votre demande. Veuillez-vous adresser à l’administration concernée par votre demande pour connaître les destinataires des données figurant sur ce formulaire. Conformément au règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des personnes physiques à l'égard du traitement des données à caractère personnel et à la libre circulation de ces données, vous bénéficiez d’un droit d’accès, de rectification et le cas échéant d’effacement des informations vous concernant. Vous disposez également du droit de retirer votre consentement à tout moment.
En outre et excepté le cas où le traitement de vos données présente un caractère obligatoire, vous pouvez, pour des motifs légitimes, vous y opposer.
Si vous souhaitez exercer ces droits et/ou obtenir communication de vos informations, veuillez-vous adresser à l’administration concernée suivant les coordonnées indiquées dans le formulaire. Vous avez également la possibilité d’introduire une réclamation auprès de la Commission nationale pour la protection des données ayant son siège à 15, boulevard du Jazz L-4370 Belvaux.
En poursuivant votre démarche, vous acceptez que vos données personnelles soient traitées dans le cadre de votre demande.
Demande de remplacement d’attestation de séjour permanent d’un citoyen de l’Union ou d’un pays assimilé
Les informations qui vous concernent recueillies sur ce formulaire font l’objet d’un traitement par l’administration concernée afin de mener à bien votre demande.
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Demande en délivrance d’un remplacement d’une attestation d’enregistrement ou d’attestation de séjour permanent d’un citoyen de l’Union ou d’un ressortissant d’un des autres Etats ayant adhéré à l’Accord sur l’Espace économique européen ou de la Confédération suisse
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