Applying for a 3-day hunting permit (guest permit)

Hunting in Luxembourg is subject to obtaining a permit beforehand. The guest permit allows non-residents to hunt for 3 days on Luxembourg territory, on the hunting lots where they have been invited by the holders of hunting rights.

A hunting permit is always personal. They may not be lent or leased to others.

Who is concerned

All non-resident persons must hold a guest permit.

The Nature and Forest Agency (Administration de la nature et des forêts) can issue a guest permit to persons:

  • who reside abroad;
  • who hold a valid annual hunting permit in their country of residence.

Costs

Guest permit

A guest permit costs EUR 50.

Applicants who wish to pay by wire transfer must:

  • make a single wire transfer or payment per applicant;
  • clearly indicate the name and address of the applicant;
  • indicate the following communication: the surname and first name(s) of the applicant for a guest permit.

For international wire transfers, the necessary measures must be taken so that the net amount of EUR 50 is received by the Registration Duties, Estates and VAT Authority (Administration de l'enregistrement, des domaines et de la TVA - AED).

The amount must be transferred or paid into one of the following BCEE bank accounts:

Offices

IBAN BCEE

Enregistrement, Domaines, TVA :
Luxembourg Guichet Unique

IBAN LU25 0019 7155 5269 1000

Enregistrement, Domaines, TVA :
Diekirch Actes Civils

IBAN LU22 1111 7030 8226 0000

Enregistrement, Domaines, TVA :
Esch-sur-Alzette Actes Civils

IBAN LU39 1111 0081 1766 0000  

Enregistrement, Domaines, TVA :
Grevenmacher Actes Civils

IBAN LU58 1111 7032 5808 0000

 

Payment in cash is possible only at certain offices of the Registration Duties, Estates and VAT Authority:

Offices

Address

Enregistrement, Domaines, TVA :
Luxembourg Guichet Unique

308, route d'Esch
L-1471 Luxembourg

Enregistrement, Domaines, TVA :
Diekirch Actes Civils

Place Guillaume
L-9237 Diekirch.

Enregistrement, Domaines, TVA :
Esch-sur-Alzette Actes Civils

33-35, rue Zénon Bernard
L-4031 Esch/Alzette

Enregistrement, Domaines, TVA :
Grevenmacher Actes Civils

Hotel des Postes – Schiltzeplaz
L-6782 Grevenmacher

Issuance of vouchers for the stamp

The voucher in question is either:

  • sent to the applicant by the Registration Duties, Estates and VAT Authority upon receipt of the wire transfer; or
  • issued on the spot at time of payment in in cash.

Hunting permits will not be issued by the Nature and Forest Agency upon presentation of a copy of the wire transfer. Only vouchers issued by the Registration Duties, Estates and VAT Authority are accepted.

How to proceed

The Nature and Forest Agency can issue a guest permit upon written request from a non-resident person.

The request must be made 15 days prior to the date of the invitation.

Supporting documents

The guest permit is issued upon presentation of:

  • a voucher for the 3-day hunting permit which can be obtained from the Registration Duties, Estates and VAT Authority;
  • a copy of the guest's valid hunting permit;
  • proof of insurance confirming that the guest is covered by a Luxembourg civil liability hunting insurance for the duration of the 3-day hunting permit's validity in Luxembourg.

It should be noted that the documents provided must be legible and understandable, in particular with respect to document quality and the written language used.

Validity period

The guest permit is valid for 3 consecutive days on hunting lots where the applicant has been invited by the hunting rights holders.  

The validity period of the guest permit is indicated on the back of the document.

In a given hunting season, the maximum duration of the guest permits issued to a particular person residing abroad may not exceed 12 days.

For a single hunting lot, no more than 10 guest permits may be issued per hunting season.

Forms / Online services

Demande de permis de chasser de 3 jours (permis d'invité)

Les informations qui vous concernent recueillies sur ce formulaire font l’objet d’un traitement par l’administration concernée afin de mener à bien votre demande.

Ces informations sont conservées pour la durée nécessaire par l’administration à la réalisation de la finalité du traitement

Les destinataires de vos données sont les administrations compétentes dans le cadre du traitement de votre demande. Veuillez-vous adresser à l’administration concernée par votre demande pour connaître les destinataires des données figurant sur ce formulaire. Conformément au règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des personnes physiques à l'égard du traitement des données à caractère personnel et à la libre circulation de ces données, vous bénéficiez d’un droit d’accès, de rectification et le cas échéant d’effacement des informations vous concernant. Vous disposez également du droit de retirer votre consentement à tout moment.

En outre et excepté le cas où le traitement de vos données présente un caractère obligatoire, vous pouvez, pour des motifs légitimes, vous y opposer.

Si vous souhaitez exercer ces droits et/ou obtenir communication de vos informations, veuillez-vous adresser à l’administration concernée suivant les coordonnées indiquées dans le formulaire. Vous avez également la possibilité d’introduire une réclamation auprès de la Commission nationale pour la protection des données ayant son siège à 15, boulevard du Jazz L-4370 Belvaux.

En poursuivant votre démarche, vous acceptez que vos données personnelles soient traitées dans le cadre de votre demande.

We are interested in your opinion

How would you rate the content of this page?

Last update