Registration with the health reserve

In order to facilitate the registrations with the health reserve, this procedure aims to identify all health professionals, on a voluntary basis, who did not register during the first wave of the COVID-19 pandemic.

Registered health professionals will be contacted by the health reserve team of the Ministry of Health according to the needs identified in the field.

All persons who will be activated through the health reserve will benefit from an agreement or contract, depending on:

  • their place of assignment; and
  • the option they choose.

Who is concerned

The Ministry of Health's call for registration on the health reserve list is addressed to every health professional who did not register during the first wave of the COVID-19 pandemic.

Health professionals who have already registered do not need to renew their registration.

How to proceed

Registration

Registrations can be made online on the GovJobs portal (soon available in German too).

Registrations are divided in 4 groups:

  • physicians;
    • general practioners;
    • specialists;
    • dentists;
    • specialised dentists;
    • veterinarians;
  • pharmacists;
  • regulated healthcare professions;
  • psychotherapists.

Possible assignment locations

There are 2 types of assignment locations:

  • external location:
    • hospitals;
    • home assistance and care networks;
    • accommodation establishment for the elderly or the disabled;
    • laboratories:
  • internal location:
    • contact tracing;
    • hotline;
    • COVID-19 consultation centres;
    • COVID-19 testing centres;
    • vaccination centres.

Follow-up to registration

Actors in the field indicate their staffing needs to the Ministry of Health's health reserve team.

The team health reserve management team then sends requests by email or through surveys to the health professionals who have registered on the health reserve lists and according to the profiles sought by the different entities.

These surveys provide information on:

  • the requesting entity;
  • the health professions and the profiles sought;
  • the description of the tasks to be carried out.

After taking part in the survey, the health reserve team sends the requesting entities lists of people who are potentially interested and who meet the required profile.

Subsequently, the requesting entities themselves select the people on the list who best suit their needs.

Types of contracts offered to volunteer health professionals if they are activated through the health reserve

Given the multitude of situations that may arise, contracts, agreements and funding are managed by:

  • the applicant entity; or
  • the team managing the health reserve.

In addition, for:

  • internal entities (contact tracing, hotline, COVID-19 consultation centres, COVID-19 testing centres, vaccination centres) several formats are possible:
    • fixed-term paid contracts as a State employee for medical and health professions;
    • voluntary agreements: payment of a one-off bonus;
    • voluntary work agreements: no remuneration;
    • fee-for-service and availability bonus: doctors who work in COVID-19 consultation centres;
  • external entities (laboratories, hospitals, home assistance and care networks, accommodation facilities for the elderly):
    • paid contracts are offered to people selected by the above-mentioned entities.

Forms / Online services

Inscription à la réserve sanitaire

Les informations qui vous concernent recueillies sur ce formulaire font l’objet d’un traitement par l’administration concernée afin de mener à bien votre demande.

Ces informations sont conservées pour la durée nécessaire par l’administration à la réalisation de la finalité du traitement

Les destinataires de vos données sont les administrations compétentes dans le cadre du traitement de votre demande. Veuillez-vous adresser à l’administration concernée par votre demande pour connaître les destinataires des données figurant sur ce formulaire. Conformément au règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des personnes physiques à l'égard du traitement des données à caractère personnel et à la libre circulation de ces données, vous bénéficiez d’un droit d’accès, de rectification et le cas échéant d’effacement des informations vous concernant. Vous disposez également du droit de retirer votre consentement à tout moment.

En outre et excepté le cas où le traitement de vos données présente un caractère obligatoire, vous pouvez, pour des motifs légitimes, vous y opposer.

Si vous souhaitez exercer ces droits et/ou obtenir communication de vos informations, veuillez-vous adresser à l’administration concernée suivant les coordonnées indiquées dans le formulaire. Vous avez également la possibilité d’introduire une réclamation auprès de la Commission nationale pour la protection des données ayant son siège à 15, boulevard du Jazz L-4370 Belvaux.

En poursuivant votre démarche, vous acceptez que vos données personnelles soient traitées dans le cadre de votre demande.

Démarche en ligne

Accéder à la démarche

Registrierung in der Reserve der Gesundheitsfachkräfte

Ihre in diesem Formular erfassten personenbezogenen Informationen werden von der zuständigen Verwaltungsbehörde verarbeitet, um Ihren Antrag erfolgreich abzuschließen.

Diese Informationen werden von der Behörde für den zur Verarbeitung erforderlichen Zeitraum gespeichert.

Die Empfänger Ihrer Daten sind die im Rahmen Ihres Antrags zuständigen Verwaltungsbehörden. Um die Empfänger der in diesem Formular erfassten Daten zu erfahren, wenden Sie sich bitte an die für Ihren Antrag zuständige Behörde.

Gemäß der Verordnung (EU) 2016/679 zum Schutz natürlicher Personen bei der Verarbeitung personenbezogener Daten und zum freien Datenverkehr haben Sie das Recht auf Zugang, Berichtigung und gegebenenfalls Löschung Ihrer personenbezogenen Informationen. Sie haben zudem das Recht, Ihre erteilte Einwilligung jederzeit zu widerrufen.

Weiterhin können Sie, außer in Fällen, in denen die Verarbeitung Ihrer Daten verpflichtend ist, Widerspruch einlegen, wenn dieser rechtmäßig begründet ist.

Wenn Sie diese Rechte ausüben und/oder Einsicht in Ihre Informationen nehmen möchten, können Sie sich unter den im Formular angegebenen Kontaktdaten an die zuständige Verwaltungsbehörde wenden. Sie haben außerdem die Möglichkeit, bei der Nationalen Kommission für den Datenschutz Beschwerde einzulegen (Commission nationale pour la protection des données, 15, boulevard du Jazz L-4370 Belvaux).

Wenn Sie Ihren Vorgang fortsetzen, akzeptieren Sie damit, dass Ihre personenbezogenen Daten im Rahmen Ihres Antrags verarbeitet werden.

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