Booking an appointment with the Joint Social Security Centre (CCSS) online

Last update 03.05.2023

Appointment booking

In order to benefit from personalised assistance from the Joint Social Security Centre (Centre commun de la sécurité sociale - CCSS), you can book an appointment with a CCSS agency online.

Please note that certain procedures (such as a the notification of a change of address or ordering a social security card or certificates, etc.) do not require an appointment. More information about procedures that do not require an appointment is available on the CCSS website.

On the CCSS website (visit their FAQ among other things), you will also find a lot of information regarding your affiliation. If you do not find an answer to your question, you can also contact the CCSS:

Who is concerned

All resident or non-resident persons who:

  • are salaried in Luxembourg;
  • have an account and are contributing as an employer, self-employed person or voluntary insured person; or
  • have hired housekeeping or care staff for their private household.

It is not necessary to have a national identification number to make an appointment.

Costs

Booking an appointment online is free of charge.

How to proceed

Filing an application

You must book an appointment online using MyGuichet.lu. You can choose between:

  • the procedure without authentication; or
  • the procedure with authentication using a means of authentication (LuxTrust, eID or eIDAS).

To book an appointment with authentication, you must first create a private eSpace on MyGuichet.lu. Further information on the subject is available in our help section.

The appointment can also be made using the MyGuichet.lu mobile application. In this case, you must first link your private eSpace with the mobile app.

If you do not have the material possibility to make an appointment, you can contact the CCSS:

  • by phone at (+352) 40 141-1 (available from Monday to Friday from 8.00 to 16.00); or
  • by email to: ccss@secu.lu.

The administration's response

Once your application for an appointment has been submitted and subsequently accepted by the CCSS, you will receive an appointment confirmation:

  • by email if the appointment was booked without authentication; or
  • in the section 'My messages' of your private eSpace if you booked your appointment using authentication (or if it was directly booked using the mobile app).

Please note that the appointment will only be confirmed the next working day at the earliest.

You must present the appointment confirmation (either printed on paper or in electronic format) at the time of the appointment. The QR code on the appointment confirmation must be scanned on the terminals at the entrance of the CCSS agency.

Cancellation of an appointment

You can cancel the appointment online. To do so, you can either use the link provided to that effect on the confirmation of receipt of the application for an appointment, or the one on the appointment confirmation.

If you cannot cancel the appointment online, you can contact a CCSS agent directly to have it cancelled.

Good to know

If your require a certificate of affiliation or an income certificate, you can generate those directly from your private eSpace on MyGuichet.lu. Further information is available in our explanatory information page on ordering certificates.

Forms / Online services

Prendre de rendez-vous auprès du Centre commun de la sécurité sociale (CCSS)

Vous avez pris un rendez-vous en ligne, mais vous ne pouvez pas le respecter ? Cliquez sur le lien d’annulation sur votre confirmation de rendez-vous pour l’annuler vous-même.

Les informations qui vous concernent recueillies sur ce formulaire font l’objet d’un traitement par l’administration concernée afin de mener à bien votre demande.

Ces informations sont conservées pour la durée nécessaire par l’administration à la réalisation de la finalité du traitement

Les destinataires de vos données sont les administrations compétentes dans le cadre du traitement de votre demande. Veuillez-vous adresser à l’administration concernée par votre demande pour connaître les destinataires des données figurant sur ce formulaire. Conformément au règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des personnes physiques à l'égard du traitement des données à caractère personnel et à la libre circulation de ces données, vous bénéficiez d’un droit d’accès, de rectification et le cas échéant d’effacement des informations vous concernant. Vous disposez également du droit de retirer votre consentement à tout moment.

En outre et excepté le cas où le traitement de vos données présente un caractère obligatoire, vous pouvez, pour des motifs légitimes, vous y opposer.

Si vous souhaitez exercer ces droits et/ou obtenir communication de vos informations, veuillez-vous adresser à l’administration concernée suivant les coordonnées indiquées dans le formulaire. Vous avez également la possibilité d’introduire une réclamation auprès de la Commission nationale pour la protection des données ayant son siège à 15, boulevard du Jazz L-4370 Belvaux.

En poursuivant votre démarche, vous acceptez que vos données personnelles soient traitées dans le cadre de votre demande.

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