Application for flat-rate financial assistance for agricultural/winegrowing businesses in the context of the Covid-19 crisis

Last update 25.06.2020

With the restrictions placed on travel applicable to the general public, certain agricultural and winegrowing activities connected with support for the sustainable development of rural areas have experienced financial difficulties since it has not been been possible to receive the public.

To support these businesses, the Ministry of Agriculture, Viticulture and Rural Development has set up a specific type of financial aid.

Who is concerned

To be eligible, agricultural and winegrowing businesses must operate activities in any of the following categories:

  • an educational farm;
  • a covered riding area;
  • premises or a room for tasting still and sparkling wines.

Prerequisites

To be eligible, a business wishing to apply must:

  • be affiliated to the national social security scheme as an agricultural or winegrowing business;
  • have achieved an annual turnover of EUR 5,000 for the activity for which the aid is being requested;
  • not have received any other flat-rate cash aid set up in the context of the Covid-19 pandemic.

Deadlines

Applications must be submitted before 31 July 2020.

How to proceed

Filing an application

Applications must be submitted to the Ministry of Agriculture, Viticulture and Rural Development using the specific form.

The form may be sent:

Supporting documents

Applications for aid must include the following information:

  • information about the applicant agricultural/winegrowing business;
  • the holding number (numéro d'exploitation) and the identification number (matricule) of the farm or estate manager;
  • a bank account identification document. The applicant undertaking must be the holder of the bank account;
  • for agricultural businesses: proof of annual turnover achieved solely for the part of the business' activity for which aid is being requested (profit and loss accounts, tax return, etc);
  • for winegrowing businesses:
    • proof of annual turnover achieved (profit and loss accounts, tax return, etc);
    • proof of the existence of a tasting room and/or winemaking cellar where direct sales to the public are possible (amortisation table, investment aid received, photos, etc);
  • a signed declaration of honour on the accuracy of the information provided.

The Ministry of Agriculture, Viticulture and Rural Development reserves the right to require any other document in order to process the application.

Maximum amount of financial aid

The aid amounts to:

  • EUR 2,500 for eligible businesses with an annual turnover of at least EUR 5,000;
  • EUR 5,000 for eligible businesses with an annual turnover of at least EUR 15,000;

Payment of aid

The aid will be in the form of a single flat-rate cash payment, and is tax-free.

Forms / Online services

Demande pour l’obtention d’une aide financière forfaitaire pour entreprises agricoles / viticoles dans le cadre de la crise du Covid-19

Les informations qui vous concernent recueillies sur ce formulaire font l’objet d’un traitement par l’administration concernée afin de mener à bien votre demande.

Ces informations sont conservées pour la durée nécessaire par l’administration à la réalisation de la finalité du traitement

Les destinataires de vos données sont les administrations compétentes dans le cadre du traitement de votre demande. Veuillez-vous adresser à l’administration concernée par votre demande pour connaître les destinataires des données figurant sur ce formulaire. Conformément au règlement (UE) 2016/679 relatif à la protection des personnes physiques à l'égard du traitement des données à caractère personnel et à la libre circulation de ces données, vous bénéficiez d’un droit d’accès, de rectification et le cas échéant d’effacement des informations vous concernant. Vous disposez également du droit de retirer votre consentement à tout moment.

En outre et excepté le cas où le traitement de vos données présente un caractère obligatoire, vous pouvez, pour des motifs légitimes, vous y opposer.

Si vous souhaitez exercer ces droits et/ou obtenir communication de vos informations, veuillez-vous adresser à l’administration concernée suivant les coordonnées indiquées dans le formulaire. Vous avez également la possibilité d’introduire une réclamation auprès de la Commission nationale pour la protection des données ayant son siège à 15, boulevard du Jazz L-4370 Belvaux.

En poursuivant votre démarche, vous acceptez que vos données personnelles soient traitées dans le cadre de votre demande.

Antrag auf Erhalt einer finanziellen Pauschalhilfe für landwirtschaftliche und Weinbaubetriebe im Rahmen der Covid-19-Krise

Ihre in diesem Formular erfassten personenbezogenen Informationen werden von der zuständigen Verwaltungsbehörde verarbeitet, um Ihren Antrag erfolgreich abzuschließen.

Diese Informationen werden von der Behörde für den zur Verarbeitung erforderlichen Zeitraum gespeichert.

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Gemäß der Verordnung (EU) 2016/679 zum Schutz natürlicher Personen bei der Verarbeitung personenbezogener Daten und zum freien Datenverkehr haben Sie das Recht auf Zugang, Berichtigung und gegebenenfalls Löschung Ihrer personenbezogenen Informationen. Sie haben zudem das Recht, Ihre erteilte Einwilligung jederzeit zu widerrufen.

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Wenn Sie diese Rechte ausüben und/oder Einsicht in Ihre Informationen nehmen möchten, können Sie sich unter den im Formular angegebenen Kontaktdaten an die zuständige Verwaltungsbehörde wenden. Sie haben außerdem die Möglichkeit, bei der Nationalen Kommission für den Datenschutz Beschwerde einzulegen (Commission nationale pour la protection des données, 15, boulevard du Jazz L-4370 Belvaux).

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